Verkliga vänner

Allmänt / Permalink / 0
Jag kan inte på något sätt påstå att jag vet vilka Rasmus Paludan umgås med när han inte flänger runt och bränner böcker. Inte heller vet jag var han är aktiv på sociala medier eller vilka han interagerar med där. Vi svävar liksom inte riktigt runt i samma filterbubbla, Paludan och jag. Ingen större överraskning eftersom vi verkar ha lite olika intressen. Däremot blir jag märkligt förvånad när media nu kopplar ihop Paludan med Wagner-gruppen och hänsvisar till vänskapsband på sociala medier. Jag är inte alls förvånad över obskyra vänskaper extrema människor emellan. Men jag är inte riktigt säker på att man ska bedöma en person efter vännerna på sociala medier.
Jag anser att jag är en hederlig människa, med god djurhållning och granskningsbara finanser. Mina barn har ett bra liv där de är älskade över allt annat. Och jag skänker till och med pengar till välgörenhet. Jag har många vänner på sociala medier. Några känner jag personligen. De flesta inte alls. Och jag erkänner att jag inte gör någon som helst bakgrundskontroll på någon innan jag accepterar en vänskapsförfrågning. Det finns säkerligen skattefuskare, hustrumisshandlare och människor som vanvårdar sina djur i mitt sociala mediaflöde. Kanske till och med något värre folk. 
Deras verkliga liv bakom profilbilderna är inte en måttstock på vem jag är som människa. Jag dömer inte heller någon utefter deras lista på socialamediervänner. Däremot dömer jag människor utefter deras vänner och handlingar i verkliga livet. Men det är en helt annan sak❣
Till top