Man ska aldrig

Allmänt / Permalink / 0
Säga aldrig. Hette det förr. Nuförtiden är gängse instinkt att alltid säga aldrig med en idiotförklaring som bisats. En stund senare presenteras samma idé eller arbete som något eget och unikt. Och då är det jättebra helt plötsligt...  Jag arbetar för det mesta effektivt och rationellt och jag tänker oftast i ett par steg framåt redan i planeringen, så jag kan tycka att det här arbetssättet är vansinnigt krångligt och tidsödande och även en smula ohederligt. En smula tröttsamt och kontraproduktivt, milt sagt. Det är samtidigt glädjande att mina idéer och lösningar är värda att stjäla. Och när det viktigaste för somliga är att de själva står som ansvariga för utveckling, framsteg och metoder får man finna sig i att arbetet går långsamt. Väldigt långsamt... Och att det ändå inte blir rätt... 
Jag återanvänder mina bilder, lånar några citat som är passande och säger varsågod för hjälpen. 
Common sense is a flower that does not grow in everyone's garden
 
 
 
 
Till top