Tänker annorlunda

Allmänt / Permalink / 0
Men för den delen behöver jag inte tänka rätt, tänker jag. Därför ger jag mig nästintill aldrig in i minfältet som finns i kommentarsfälten på sociala medier. Där smäller det fortare än vad det skrivs, alltsom oftast. Många kommentatörer är enbart upprorsmakare som njuter av att få ytterligheterna att krossa varandra verbalt. Många andra är så enfaldigt dumma i sitt sätt att resonera att det är svårt att avgöra om de faktiskt menar vad de skriver eller om de skämtar. Och däremellan dyker en och annan glad emoji eller arg gif upp. Och sen finns den stora skaran. De som svarar lite goddagyxskaft och enbart vill ha sin stund i flödet och få synas ett litet tag. 
Oavsett hur man kategoriserar, kan jag bara konstatera att jag tycker att sammanstrålningen av dessa personer i sociala medier, inte alltid blir förenligt med vare sig god etik, moral, regler eller lagar. Jag tänker att ingen vid sina sinnes fulla bruk bör fråga efter en ras som, utan att vara tränad till det, attackerar folk och fä. Jag tänker också att ingen vid sina sinnes fulla bruk borde ge exempel på raser som skulle passa vederbörande. Kombinationen av en sådan person och raser med mer skärpa än en guldfisk, är potentiellt livsfarlig. Så oavsett anledningen till inlägget eller förslagen på passande raser, bör alla inblandade få en lektion i hundars beteende och framförallt vad vi hundägare, uppfödare och människor har för ansvar. För varandra och för hundarna. Men jag tänker nog annorlunda, märker jag...
Attackerande hund😄
 
 
 
Till top