När temperaturen

Allmänt / Permalink / 0
Är hög uti kroppen 
Närmare fyrtio än trettiosju komma fem
Så ska det vara när ångan är oppe
och så är fallet uti detta nu
Så rulla de rulla de rulla de rulla 
Rulla de rulla de rulla de rej🎵
 
Nu är jag i och för sig uppväxt med den medicinska vetenskapen som baserade sig på att man i minsta möjliga mån skulle vara sjuk eller ens anse sig vara det. Så sjukdomstemperaturen startade på trettioåtta och det var inte lönt att gnälla innan den passerade det med råge. Trots att min utgångspunkt ligger på trettiosex och har en lång startsträcka innan jag ens kommer upp i trettiosju komma fem
Ja, man överlevde det med faktiskt och tog nog ingen större skada heller, skulle jag tro. Men nu har det varit lite motigt ett par dagar. Vattenkannorna till fåren är väldigt mycket tyngre och sträckan upp till stallet känns väldigt mycket längre och mer otillgänglig. Nu spelar det i och för sig ingen roll vad en termometer visar. Fåren bryr sig liksom inte om det. De är hungriga och törstiga oavsett mina grader. Men nuförtiden jag har visst lite rätt att känna mig sjuk ändå, trots att jag inte fått upp ångan till närmare fyrtio❣
 
https://www.vardfokus.se/nyheter/forskare-slar-hal-pa-myter-om-feber/
 
 
Till top