Vältränad

Allmänt / Permalink / 0
Jag visste det! Alla år av hårdträning ger resultat! Det har visserligen tagit många timmar av min tid i anspråk - men nu är det vetenskapligt bevisat. Vi som klappar våra hundar är smartare än de som inte gör det! 
Nu har jag äntligen fått en förklaring till varför så många krånglar till saker och ting i onödan och varför de inte är mer effektiva i sina problemlösningar. De har ingen hund! Så enkelt är det. Deras hjärnor är inte så utvecklade som hos hundklapparna och de blir självfallet då inte heller riktigt lika smarta. Men eftersom vi som klappar våra hundar inte bara är smartare än dem, utan även är mer empatiska så ska jag inte göra mig lustig över deras brister och tillkortakommanden. De är ju helt enkelt lite mer korkade och förstår inte bättre.
Den som har en katt att krama lever längre - läste jag någonstans. Så det är tur att man har garderat både sin hälsa och intelligens med allehanda djur. Man är ju som sagt smart😊
 
Till top